Kategoriler
Pardus

Debian Pardus Seçkisi 2011.3RC1 diye bir şey gördüm.

Yeni Pardus’un Debian tabanlı olduğu ile ilgili daha önce yazmıştık. Bu “Yeni Pardus”un sadece “Kurumsal Sürüm” olduğunu düşünüyordum. 1 – 2 - 3

Özgürlükİçin.com forumlarında  ve sevgili Coşkun Aktaş’ın Camia listesinde attığı mesajda gördüğüm üzere http://lists.pardus.org.tr/pardus-camia/2012-August/000946.html 2011.3 RC1 diye adlandırılan Debian seçkisi(?) Pardus KDE dışında diğer masaüstü ortamlarıyla da sunulmuş. (Adrese artık erişilmiyor sanırım)

Daha önce de bir çok kişinin defalarca yazdığı gibi, aslı Debian olan bu çalışmanın Pardus olarak adlandırılması doğru değil. Ben orasında değilim işin…

Benim asıl söylemek istediğim; TÜBİTAK yönetiminin doğru yolda olmadığıdır. Danışma Kurulu hala bir resmiyet kazanmamış, resmiyeti beklemeden hiç bir fikir ve temasta bulunmadan, bir özgür yazılım projesinde camiadan katkı almadan… Daha da kötüsü, ne kodu ne de hata takip sisteminde bileşeni olmadan ve testi yapılmadan bir özgür yazılım projesi yönetilmeye çalışılmakta.

Kapalı kapılar ardında birilerine Debian’ı Pardus diye sundurmak. Ki kimler yapıyor, nasıl bir iş modeliniz var diye sormuyorum artık. Çünkü duyduklarım ve başkalarından duyduklarımın kesişiminde yalanlar var… Beni de ilgilendirmiyor aslında…

Bu özgür yazılım değil! Bu iş böyle olmaz! Dışarıdan da böyle bir modele ben kendi adıma ne olursa olsun katkı vermem söz konusu olamaz. Camia’yı geçtim, Danışma Kurulu’nu yok sayan bir yönetim anlaşıyla TÜBİTAK bir yere varamaz.

TÜBİTAK yönetimine, Pir Sultan Abdal’ın “Güzel Aşık Cevrimizi” isimli  eserinden şu dizelerini yazmak istiyorum:

Bu bir rıza lokmasıdır
Yiyemezsin demedim mi…

Bu gönüllülük işi, rıza işi… Yoksa olmaz…

Bu eserin bestelenmiş halini dinlemek isteyenler için de şöyle iki bağlantı vereyim: Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası’nın performansı

http://youtu.be/ZLq_m3bOelI

Daha eskilerden Cem Karaca ve Kardaşlar

http://www.youtube.com/watch?v=ua85MxYR3-8

Eserin diğer yorumlamaları(Türkü, İlahi ve Burak Kut(!) biçimleri) için tıklayabilirsiniz.

“Debian Pardus Seçkisi 2011.3RC1 diye bir şey gördüm.” için 8 yanıt

Komik bir yaz? olmu?. Alpha seviyesinde ki bir da??t?m? final sürümü gibi ele?tirmek ne kadar do?ru? Kendinize bu soruyu sorun.

final sürümü olsa dahi asla Pardus olmayaca??n? siz de biliyorsunuz biz de .

Pardus’a ait tema hariç hiç bir ?eyin olmad??? bir sürüm alpha olsa ne olmasa ne

Harbi Debian çakma Pardus olmu? ki benzerinden çok fazla var .

O zaten ba?ka bir muamma hocam
Benim tak?ld???m bunun Pardus olmad???

Debian olur Mandriva olur ya da Pardus olur
Tabanl?s? , tabans?z? olmaz bir noktadan sonra

Oras? öyle. Yani esas komik olan Debian’?n ad?n? Pardus diye de?i?tirip ortaya sürmek.
?spanyol bile yazm??, Pisi olmadan Kaptan olmadan nas?l Pardus diye: http://parduslife.wordpress.com/2012/08/27/disponible-pardus-2011-3-rc1-gnome-3-4-2-y-kde-4-8-4/

Da?t?m? teknik olarak ele?tirmek kullanana kals?n. Özgür yaz?l?m taraf? bitmi? olay?n. Gerisinde ne oldu?u çok da önemli de?il. Debian’? çevir, yar?n OpenSUSE’yi evir, öbür gün Fedora’y? çevir(spin) hepsine Pardus de. Ne topluluk var ne kod var ne bir aç?kl?k.

Bo? yani. Bu yaz? ve yorumlar? da yazmam?z bile asl?nda zaman kayb?…

MErhaba,
özgür yaz?l?m bizimde milli bir i?letim sistemimiz olsun ?ekilde devam edip ülkemizde geli?tirilmeyen ve tamam? yabanc? kaynaklarla olu?mu? olan paketleri toplay?p üstüne kullanmak için emek sarf ederek milli i?letim sistemi olu?turulmaz.

Biz ntfs yi okumay? basaran ilk yaz?l?mc?lardan birisi olarak kendi kernelimiz vesa sürücümüz, bir kaç tane sürücü yaz?l?m?m?z, tcp ip ve gerekli yaz?l?mlar ile internete html okuyabilen browserimiz olan i?letim sistemini tamamen bos bir ka??t ile ba?yarak yazmaya devam etmeye çal???yoruz. Destek verilirse yada ekip kurulur ise math. kütüphanesini kullanmadan basardi?imiz bu yaz?l?m? milli duygular çerçevesinde geli?tirebiliriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.